CHRISTOPH MEDICUS

Creating pressures on public authorities and private bodies.



(Gegenfrottage)

Ausstellungsansicht: Was sich abzeichnet. (What's Unfolding), Arp Museum Bahnhof Rolandseck, 12.02. - 04.06.2017

An einer Drehbank in zylindrische Formen geschnittenes und während der Rotation mit bunten Ölpastellkreiden eingefärbtes Holz ist Ausgangspunkt der Installation. Papier, manchmal gerollt oder zu Streifen geknickt, wird an die rotierenden Holzobjekte gepresst, dessen Bemalung sich je nach Winkel und Druckstärke auf das Papier in relativ (un)kontrollierbaren Mischungen, von der Rotation beeinflussten Formen abreibt. Dies kehrt den üblichen Prozess der Frottage um, bei der durch den Abrieb die Oberflächenstruktur eines unter dem Papier liegenden Objekts zur Vorschein kommt. Hier werden die körperlichen Bewegungen und die Kannelierungen der gefrästen Keulen zu Einflussfaktoren bei der Farbverteilung. Die Rohlinge, Walzen und Keulen stehen und liegen in einen direkten Zusammenhang mit den Farbspuren auf den Papieren. Werkzeug und Werk verschmelzen zu einem begehbaren Raum. Die für die Erstellung der Gegenfrottagen an der Drehbank gefrästen Keulen verweisen auf den Übergang von Feld-, Sex- und Sportwerkzeugen zu Bauernwaffen. Die damit gedruckten grafische Spuren und Urformen entstehen im Zwischenraum von Kontrolle und Kontrollverlust, als visualisierte Reibungsenergie an den Dreschflegeln, Kinderkeulen, Nunchakus und Doppeldildos.

Holz, Papier, PE, gefundene Textilien, Metall, Ölkreide, variable Größe



(Grundschule)

Installation view: We are the aliens. , Saarländisches Künstlerhaus Saarbrücken, 09.11. - 30.12.2017

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Installation views: (Gegenfrottage), Projektraum Messing, Berlin, 14. / 15.01.2017





(Anti-Frottages)

Exhibition view: What's Unfolding (Was sich abzeichnet), Arp Museum Bahnhof Rolandseck, 12.02. - 04.06.2017

For the installation, turned wood on a lathe to create cylindrical shapes are painted with colorful oil pastels while they were rotating. The pastels become heated up by the rapid turning of the material around its own axis. Papersheets, sometimes folded into strips, are pushed onto the rotating wooden objects, whose surfaces consequently rub off the colour, corresponding to the angle and pressure intensity. This turns upside down the conventional process of frottage, in which an object lying under the paper emerges through rubbing the surface with a drawing medium. In the installation the wooden objects, installed in direct contact to the papers, appear with associations to sport, peasant and fetish weapons like flaits, clubs, nunchakus or double dildos.



Wood, paper, PE, found textiles, oilpastell colours, var. size






(Grundschule)

Exhibition views: Was sich abzeichnet. (What's Unfolding) Arp Museum Bahnhof Rolandseck, 12.02. - 04.06.2017









C : Creating pressures on public authorities and private bodies.


M : Miss Calculation's poetry is the working class heroin.


I : I heard your heart jumping.


T : To compete, complain, compare or contemplate?


T : To take action to you too.


B : Bidid Bada Bum.


N : No bail-out at the rowdy club.


A : Abracadabra: Ceci n'est pas un objet trouvé.


D : Don't you throw yourself away again?


A : And now we train to come together.


W : Without saying that you want as much as you can get.


U : Use the angles to listen to what it is telling you.


O : Our best hens never question who comes first.





(Counter-frottages)

Exhibition view: Wail of silence / Galerie 1435mm, Praque, 2017









Installation views: Picasso primary school, Berlin 2017





Workshop view: Was sich abzeichnet. (What's Unfolding)
Forum Alte Post Pirmasens, 23.07. - 30.09.2017








Exhibition view: MAX artists : 1 room 8 spaces, Max Liebermann Haus, Stiftung Brandenburger Tor, Berlin, 11.06. - 15.07.2018




(Balzkeulentanz)